Konspirationen del 3 [ComHem]

Nu den lilla stund jag har internet, eftersom mitt internet försvinner "spårlöst" och ingen vet varför eller hur det kan försvinna, tänker jag passa på att berätta lite om företaget ComHem. Det känns ganska aktuellt eftersom de är dem som just nu ser till att jag absoult inte får vara på internet och sprida mina kunskaper och funderingar.

Gullig reklam, bra erbjudanden, trevlig personal, massa skit och ett finger med i den stora världskonspiration där pengar, olja och land är de tre stora inriktningarna.

 


Mysigt!

 


ComHem är ett av Sveriges ledande företag inom telefoni och bredband.

Min personliga åsikt är att de inte är mycket att hurra för. Aldrig fått så mycket problem med något företag som när jag blev ComHem-kund. Sen är jag kanske inte världens mest insatta tekniker med inriktning på kablar typ, så det är inte så konstigt att jag gnäller. Fast nu är det inte mina personliga problem med företaget som ska tas upp här. ComHem ägs av ett ännu större företag: Carlyle Group Investment. Ett av världens stora företag som ägs av bl.a. ingen mindre än George W. Busch.

Yes sir!

Ja det låter absurt men så liten är världen. Hans lilla familj som har suttit som presidenter två gånger råkar ha några fingrar med i det här spelet hela vägen till Sverige, vårat internet, TV och telefoni som de ska vara med påverka.  Trodde du att vi hade något eget här ifrån Sverige? Nej vi svenskar är också amerikanska i grund och botten. Allt börjar och slutar med dumhuvuden i USA.  

Med vidare eftertanke är det vi som är dumhuvuden som låter en sådan tydligt stormakt som inte gynnar oss alls styra våra liv som om vi vore myror. De låter oss krylla och arbeta utan någon direkt belöning eller livsglädje, sen om vi inte följer deras normer är det bara att trampa på oss lite.

 

Lägg även märke till att familjen Bin Laden var också inblandande i Carlyle Group men lustigt nog efter 9/11 2001 så drog de sig tillbaka. Konstigt?


Yes sir! Yes sir!

Vad gör Carlyle Group? Jag har försökt orka ta reda på det men det är bara en massa fina historier om globaleffekten, miljön, hälsan och så dessa sjuka summor av pengar som är sådär runt $91.5 MILJARDER. Om det nu finns ett företag som kan rädda världen med alla sina pengar så är det väl dags nu? Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att sluta åka alla privatjet, köra bilar, släppa ut avgaser och allt annat som faktiskt är de största anledningarna till varför vi ens har ett globalt problem, vilket världen tydligen hade redan 1987 när Carlyle Group startades upp av Stephen L. Norris och David M. Rubenstein för just globaleffektens skull. Har det blivit bättre eller sämre?

 

Jag tror inte de gör ett skit! Fan jag skulle knappt bli upprörd om de stora pengarna som har gått åt till att bomba Irak kommer direkt från företaget. Hela kriget handlade egentligen bara om olja och oljan är det nya guldet och ett storföretag som ägs av redan superrika män från låtsaslandet USA vill såklart åt all oljan till bästa priset. Bush och hans allierade (typ alla korkade-patriot-gubbar i hela USA) har vetat länge att oljan håller på att ta slut och Saudiarabien är ett av de ställen där det finns mest olja. Dags att säkra ekonomin lite och med våld ta lite kontroll över oljan? Familjen Bin Laden är/var(?) en av de ledande familjerna inom oljeindustrin. De ägde minst lika mycket som familjen Bush kan jag tänka mig.

 

Kan inte alla bara vara med och inse att hela den här världskrisen som kostar tusentals liv över hela världen är egentligen bara en maktkamp om att äga!?

Jag blir så ledsen när jag hör om katastrofer och jag blir sur på mig själv och alla andra när det kommer fram att man tänker: ”jag kan inte göra något”. Fan jag tycker att mitt liv är så sjukt mycket mer värt än lite statstik i de stora billjonländerna.

 

Jag vill fortsätta leva!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0