Konspirationen del4 [Amerika]

Jag är rädd för att tappa tråden.
Det här ska ta oss till något stort. Till en konspiration som antagligen har pågått ända sen människan insåg att det vi inte är de största och mäktigaste.

Kalla det Gud.
Kalla det solen.
Kalla det tiden.

Det spelar egentligen ingen roll vad vi kallar det ingen kommer få veta. Spelar ingen roll hur många celler vi lyckas dela på, eller hur många galaxer vi kan se eller om vi ens tar oss ut i rymden. Allt är inte till för att vetas.
Fast nu ska vi inte ha filosofi utan nu ska vi snacka Amerika.

Yes mister!

Jag har mycket att lära om det Amerikanska Staterna men jag vet att hela ekonomin i Amerika är något som våra stora och rika män från andra delar av världen äger.
Banken:
Den statliga banken existerar i den mån att det folket som faktiskt åkte över andra sidan atlanten gick ganska rakt in i en lågkonjunktur eftersom det var en jävla massa inbördeskrig för att slå sig fram på de vidsträckta markerna. Krig gynnar ALLTID kapitalet. Det resulterade i att bankmännen gick med på att öppna sina banker och folk fick "låna" tills vidare pengar av dem. Enkelt förklarat. Det slutar i att folket faktiskt inte kan betala tillbaka eftersom banken skattar på allt så de får mindre och mindre i sin plånbok och även om de lyckas betala av sina "lån" så är det ändå banken som bestämmer om deras pengar är värt någonting.
Ingenting händer av en slump längre.

Jag har någonstans i min hemlighet lite trott på det här med öde, lite religöst kanske men det är skön tanke att det finns en mening med allting någonstans.

Det är en av de största lögnerna jag dragit för mig själv för att orka med.
Ingenting händer av en slump längre.


Långt innan människan korsade atlanten och tog "över" det land som aldrig tillhört oss och kapitulerade det in i en värld av pengar, så var det någon jävel som hade en himla genomtänkt plan som genomfördes. Att skapa en civilisation är något jag kan göra dagligen om jag vill med teknikens under i spelens ensamma värld. Alla som spelar CIV (Sid Meyers Civilisation) vet att när du väl skapat dig en regering, ett land och skaffat dig kunskap så kan du lätt roffa åt dig resten av världen när den börjar komma under dina fötter. Det är inte som om Amerika skapades av sig själv. Hela kontinenten är som ett experiment för att se hur mycket förödelse en redan helt körd generation människor kan skapa med lite pengar. Allt är så korrupt när det kommer till USA. De kallar sig patrioter och älskar det land de är i på grund av att det satte deras flagga i jorden och slaktade dess urbefolkning.

 

Är det ingen som kan vara patriot på månen istället? Där finns det en flagga också vet du.


Sen åker de till andra länder snackar en massa skit om hur enkel världen kan vara i Amerika och sen säger de hur människan "ska" bete sig och förväntar sig att alla ska lyda som hundar eftersom deras undersåtar redan har fallit för denna hjärntvätt dold i mörka.

De lurar människor om en demokrati och ett fritt land där alla får vara med och äga men egentligen sitter det några människor på toppen och har sen generationer guldsked i munnen och världen i sin hand.


Jag orkar inte känna mig såhär liten och obetydlig, en liten bricka i ett spel jag knappt får ta del av. Jag vill bara be alla skapa kaos och bryta mot alla lagar men när det kommer till våld och död är jag världens hippie. Inget bra föds ur något dåligt men märk mina ord att det dåligaste som finns är när människan, djuren och naturen far illa emot alla naturens lagar. Då kanske man skulle spara sitt samvete om man faktiskt lyckades störta denna styrda värld? Till vilket pris? Hur ska någon kunna veta vad något är värt? Jag vet i alla fall att ingen kan säga till mig att jag förtjänar eller inte förtjänar något först de själva vet vad de har på sitt samvete. Bara att handla toapapper är ett brott idag.

Vi måste tvätta våra lagar innan vi kan tvätta våra samveten.

Dags att sluta acceptera att leva som en zombie och faktiskt visa att vi är minst lika mycket människa som de snåljåpar som också de är medvetna om vad som pågår, hur många slakter av människor och terror mot jorden som de ligger bakom utan att rynka på ögonbrynen för de sitter trygt bakom låsta dörrar. Nu börjar vi jakten på mänsklighet igen tycker jag. Så var redo med ammunition när vi ger oss av på ett tåg mot revolution.

No more zombies walking in the streets

Let’s start a riot an then you will se

A world without corruption and destruction

Now it’s up to us to take action


Zombie! Zombie!

RIIIIIIOOOOT!


Kommentarer
Postat av: sandra störd

kloka ord!!!

2011-04-27 @ 19:19:47
URL: http://www.sandrisstar.blogspot.com
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Hej jag heter Joanna och är 23 men när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda vilken bakgrund man än har:)

Så kolla gärna in min blogg:)

Ps.Glöm inte att anmäla dig till min veckans blogg tävling och ha chansen att bli länkad inför mina 400-600 unika läsare/dag:)

2011-11-07 @ 19:32:33
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0