Längtan

All min vakna tid och säkert mycket av min sovande är en enda stor jakt på längtan. Denna varma sköna förföriska längtan efter något bättre än just nu. Ibland hittar jag dessa stunder. Allt från alkohol, beröm, drömmar, kyssar, spänning, stunden efter rädslan, skratt, spegelbilden som är allt man vill se, sex, känslan av att behövas ja helt enkelt ett svar på min eviga fråga på vart jag borde vara precis nu.
De gånger jag faktiskt finner denna längtan är små stunder av evighet.
Ibland delar jag dem med mina kära.

Puss Puss Puss Puss Huh! Gamla stan unga tanter.

Ibland finns den stunden inte i själva stunden utan snarare i mitt huvud i min tanke av något annat. Fast de stunderna kan också vara de finaste för de går inte att ta på.

Robert Smith

Hur det nu är så det många fina stunder jag längtar till. Mina stunder är bara mina stunder men jag tvekar aldrig att dela dem med er andra.
And I'm not worried that I will never touch the stars,
Cos stars belong up in heaven and the earth is where we are.

Jag skiter egentligen i livet för det är den där känslan jag vill åt. Det är den jag längtar efter, strävar efter, gråter efter. Jag hittar verkligen den känslan också. Allt är möjligt!
And aren't you happy just to be alive?
Anything's possible.



Kommentarer
Postat av: Ella Jax , kopparvägen , Falun, Sverige

grymm blogg sockertopp! du är så smart att det är jobbigt att höra på. Du får en att fatta saker man inte vill fatta många gånger och det älskar jag dig för.

2009-02-07 @ 15:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0